リモート・ワーク(テレワーク)関連のデータの中で、従業員が会社(オフィスやお店など)に実際に来て対面で仕事するために使っている時間の比率が最も高く、37%という消費財(Consumer Goods = すべての小売業も含まれる)業界の企業のオフィスについての特集ページ。
まずは、Overview(概要)として:
As paragons of innovation and sustainability, consumer goods companies find themselves on the front lines of some of the world’s most dramatic transformations. Significant global shifts toward electrification, resource conservation, and wearable healthcare technology all represent historic disruptions that will ultimately take shape in the products people buy. To meet new customer demand and expectations, the industry will need to rely on its workplaces to drive compelling brand stories and facilitate the fast-paced innovation required to succeed amid global economic uncertainty.
消費財企業は、イノベーションとサステナビリティの旗手として、世界で最も劇的な変革の最前線に立っています。電動化、省資源化、ウェアラブル・ヘルスケア技術などへの世界的な大きな変化は、いずれも歴史的なもので、最終的には人々が購入する製品(つまり、消費財)で具現化されます。そんな中、新たな顧客需要に応えるため、消費財業界では、職場が魅力的なブランド・ストーリーを推進し、期待に応える必要があります。世界経済の不確実性の中で成功するために必要な、速いペースのイノベーションを促進します。
続いて、以下の4つのトレンドを挙げてます:
- TREND 01: Consumer goods real estate must match the industry’s need to innovate with flexible and adaptable spaces.消費財企業のオフィスは、(劇的で迅速なイノベーションに対応できる)柔軟で順応性のあるスペースで革新するという業界のニーズに対応する必要があります。
- TREND 02: Hydrogen fuel-cell vehicles will compete with EVs as sustainable choices in the long term, increasing demand for R&D space in the short term.水素燃料自動車は、持続可能性の選択肢の1つとして、長期的に電気自動車と競合し、短期的には研究開発のためのスペース需要を増加させます。
- TREND 03: Consumer goods companies will lean heavily on the workplace to express sustainability stories. 消費財企業は、サステナビリティのストーリーを表現するために職場(の建築デザイン)に大きく依存するでしょう。
- TREND 04: Consumer preferences for healthy and sustainable goods will continue to push investment in new alternatives, creating a need to innovate faster. 健康的で持続可能(サステナブル、環境に優しい)な商品に対する消費者の嗜好は、新しい代替品への投資を引き続き推進し、より迅速なイノベーションの必要性を生み出します
【Genslerの”Detsign Forecast 2023: Transformation”(デザイン予測2023年:変化)特集】
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