昨年2020年、コロナ禍のため開催中止になりました北米最大規模のコミックやアニメ(その他、ゲーム、ヴォーカロイドほか日本文化の影響の色濃いポップカルチャー全般)のお祭り、NYコミコン(New York Comic Con、略してNYCC、日本語ではNYコミコン)が、今年2021年10月7日(木)~10日(日)までの4日間、2年ぶりにニューヨークに帰って参りました!!!
この他にも、例えば、マイクロソフト社CEOのサティア・ナデラ(Satya Nadella)さんが、”We've seen two years' worth of digital transformation in two months”(私たちは、2年ほどの価値のあるデジタル・トランスフォーメーションを2ヶ月で目にしました)とか言ってたり、「産業革命に匹敵する激変」とまで表現されるほど、アメリカでは、大きな変化が起こっている状況だったりします。
Welcome to the Era of Big Anime- Funimation-Crunchyroll deal represents a big shift for the industry and the latest twist in the streaming wars. [WIRED/ 08.31.2021] 大アニメ時代へようこそ - Funimation-Crunchyrollの合併契約は、アニメ業界の大きな変化と、『ストリーミング戦争』に関する最新の動きを表しています。
“The influence and business of anime is changing from niche to mainstream,” says anime industry analyst and journalist Tadashi Sudo, through a translator. With Funimation-Crunchyroll on the horizon, he adds, “the power balance of the anime industry in North America will change dramatically.”
Anime has ballooned into the third-most in-demand TV subgenre globally, according to data from Parrot Analytics. In fact, the firm estimates that otaku thirst could support 33 percent more anime titles—and already, 190-plus are released every year.
Despite the declining birthrate, aging population, the shrinking domestic market due to the tightening of regulations in China in April 2019, the market has grown fivefold compared to 2009.
Right now, Anime is a global phenomenon built around an essential Japanese product. With the advent of anime came a new form of cross-cultural learning. With audiences around the world discovering Japanese art, culture, and beauty. Sakuga(作画 orさくが) has become an integral part of the popularity of Anime in recent times.
また、このLinkedinの記事では、さらに、アニメの市場動向については、ブランドエッセンス・マーケット・リサーチ(Brandessence Market Research And Consulting Private Limited)という調査会社が、今年2021年2月21日に公開してるデータを引用し:
The Anime Market was valued at USD 24.23 Billion in 2020. In research conducted by Brandessence Market Research And Consulting Private Limited, it is anticipated to reach USD 43.73 Billion by 2027 with a CAGR of 8.8% over the forecast period. Also with people willing to spend hundreds of dollars to aid the rising popularity of media drives the growth of the Anime Market.