例えば、こんなお店も、ミルク・アンド・ハニー・ベイビーズ(Milk & Honey Babies)。
その店名、店頭(上の写真)、店内の品々も何もかも、めっちゃカワイイ(笑)。厳選された、安全で、良質で、環境に優しく、優れたデザイン性の赤ちゃんや子ども向けの様々な品々が、ワンストップですべて揃うお店。
起業した理由は:
After the birth of our first daughter we found ourselves relocating between three cities in two years on account of my husband’s career. With each move, I connected with fellow moms in the area either through “mom groups” or through my husband’s business colleagues.
I was surprised to find that they shared the same frustration as I did with the overall baby market. At times, I found it challenging to locate one particular store that carried a selection of organic, eco-friendly products. I wanted to be able to pick up a baby bottle and know it was BPA-free or pick up grooming products that were free of toxic chemicals and hidden additives.
This frustration helped me recognize there was a void in the market, and from there, the concept of Milk & Honey Babies was born.
…とのこと。
まぁ、要するに、Horryさん、自分が母親になり、このようなお店のニーズの大きさに気づき、探してもなかなかなかったため自分でつくっちゃったのです。
今の時代、SNSなどで同じニーズを持つ人々を結びつけ、お役立ち情報を共有したり、有益な情報を蓄積しやすくなってますので、消費者にとって本当に良い、望ましい品々を集めやすくなってるのかも? また、同じ理由から、めちゃめちゃお客さんのニーズに対応しやすくなってるとも考えられます。で、それがまさに、このミルク・アンド・ハニー・ベイビーズの強み、とのこと。
以下、ご参考まで。
※コメント欄にはログインが必要です。お手数をおかけしますが、ExciteホームでID登録しブログトップでブログを開設してからログインください。既に登録済みの方はそのままご利用頂けます。